Epiloog

19 augustus 2016 - Sanur, Indonesië

Beste lezers,

Vandaag (d-1) is onze laatste 'redelijk' actieve vakantiedag, morgen is het uitwaaien naar vertrek.
We gaan einde ochtend op pad naar het Turtle-eiland. Veel watersportactiviteit op het strand (jetski's, sailing, gliding, banaantjes whatever). We besluiten een bodemtransparante boot te nemen naar de schildpadden. Het bleek echter, zo lezen we achteraf ook op internet, een 'touristtrap' te zijn. In ieder geval hebben wij geen vissen ontdekt (' water en wind waren niet goed' ), het eiland verder niet echt gezien of iets natuurlijks mogen aanschouwen. Wel werden we door een kleine 'zoo' geloodst waar naast schildpadden nog wat andere dieren in captivity geshowd werden. Je mocht ze nog aanraken ook. Voor 1miljoen RP toch wel een teleurstelling. De manager bleek na terugkeer met een ceremonie bezig; so count your blessings en neem je verlies.
Daarna via Nua Dusa naar het strand van Jimbaran gereden. Daar hebben we lekker tot donker op het strand gezeten en gelegen. Mooie hoge golven die ons van de voeten slaan en het zand opslaan op plaatsen die we al vergeten waren. NB Foto's zijn van Sanur; later de middag stroomt ook dat allemaal onder!)
Echt lekker chillen dus met een drankje in de hand en genieten van een mooi gekleurde zonsondergang.
We ronden de dag af in Sanur in een 'typisch' Australisch tentje met een soort wraps en (FREE!) beers. Precies waar we ons het meest op ons gemak voelen met die gezellige , maar ozo luidruchtige 'Ossies'.

Morgen (vandaag dus) hebben we ons na het ontbijt even terug moeten trekken i.v.m. het sprayen voor de muggen (het leek wel een mistbank op een Waddeneiland).
Na wat regendruppels breekt nu (11.00) de zon door. Vervelend te moeten afsluiten met een dag op je kont aan het zwembad met degene die je liefhebt met je natje en droogje bij de hand.

We zijn nog niet thuis maar hebben genoten van deze ons onbekende omstandigheden, cultuur, moois en alles wat je maar hoopt te verwachten.

Signing off,
Jors, Claris, Niels, Chris & (your reporter of the day), Johan

1. Toos:
    19 augustus 2016
    wat jammer dat het turtle eiland en de tocht er naartoe zo is tegengevallen.
    Wij hebben een heel andere en mooiere ervaring.
    Nogmaals goede reis naar huis.
  2. Belletje:
    20 augustus 2016
    Goede vlucht en welkom thuis luitjes!
  3. Auntie en Fred:
    21 augustus 2016
    Hi liefjes,
    Wat heerlijk dat ik jullie gister weer op kon halen op Schiphol. Jullie zagen er goed, maar iets vermoeid uit. Ik hoop dat het jullie gelukt is om wakker te blijven en zo de jetlag een beetje de baas te kunnen blijven. Wij, hier, hebben genoten van jullie verhalen en plaatjes. En wat goed was het om van jullie zelf te horen, dat jullie met z'n vijven een super tijd hebben gehad.
    Kortom: welkom thuis!
    FatX