Op weg naar Bali
11 augustus 2016 - Lovina, Indonesië
Lezers,
Vandaag om 8.00 uur sharp naar een plantage gebracht die in 1903 door den Hollanders is aangelegd. Rondleiding met nog wat medelanders begeleid door een kokette tante Lien en haar gevolg. Ze liet ons ontzettend veel zien en vooral ruiken! Planten, kruiden, vruchten etc., alles even verassend. Afgesloten werd met Robusta en gebakjes (iets met ananas en banaan in een soort deeg). E.e.a. werd bekroond door een voorstelling van dans en zang van kinderen, en later de hele familie. Ongelofelijk leuk. Gelachen met en om de jonkies die moesten meedansen (foto's bij thuiskomst).
Hierna door naar het westpunt van het eiland om de ferry naar Bali te nemen.
Anang dacht het makkelijk te vinden maar zocht zich de pokke. Na 2x mis rijden tegen het mannelijk instinct in toch maar de hulptroepen (Monic) gebeld. Die kwam ons op haar scooterrijder halen. Het afscheid van onze Max was even slikken (want hij hoorde er inmiddels toch een beetje bij), maar een rondje door de villa liet ons hem snel vergeten. Wat een luxe, heerlijk. Prachtige kamers, eigen zwembad en toegang direct tot de zee (zeker 10 meter lopen!). De oudjes slapen vannacht met de deuren open, heerlijk die branding geluiden. Monic en Apri(e) verwennen ons door lekker te koken.
Ontbijtje is al geregeld, en ja lekker eens uitslapen. Daarna helaas een uurtje op de massagetafel, kende ik alleen maar van het voetbal en dan was het meestal pijnlijk.
Morgen dus waarschijnlijk een relaxt verhaal.
Groetjes, Johan (en kusjes van ons allen)
Foto’s
3 Reacties
-
Toos:11 augustus 2016terwijl het hier buiten herfst is heb ik met een kop thee jullie verhalen van het begin tot nu achter elkaar door gelezen. Volgens mij genieten jullie zo met elkaar, je proeft het enthousiasme. En nu Bali, ook daarvan zullen jullie zo genieten. Groeten allemaal!
-
Corinne:12 augustus 2016Hallo familie ! Zo, ik ben ook aangehaakt op jullie reisblog (heb 1e email met link gemist). Ik heb met veel plezier de 12 eerdere verslagen gelezen en genoten van jullie prachtige verhalen en foto's. Wat een belevenis deze reis en wat maken jullie geweldige dingen mee! Ben benieuwd naar het vervolg...de start op Bali is in ieder geval geslaagd met de luxe bungalow aan zee. Geniet ze met z'n allen
-
Belletje:13 augustus 2016Hallo luitjes zo te lezen gaat het wel lekker daar. Ook ik lag op de massage tafel gisteren echter niet voor de fun maar pure noodzaak. Geniet maar van het mooie Bali en blijf vooral schrijven dan genieten wij mee.
